Workshop "Customer Centricity" - Uitstel wegens het Coronavirus

Event date: 
dinsdag, 24 maart, 2020

Klantgerichtheid is de verantwoordelijkheid van iedereen die in contact staat met de klanten en iedereen achter de schermen.

In deze workshop krijg je inzicht in de klantgerichte aanpak door middel van een game. We kijken eerst even snel naar de wetenschap achter klantgerichtheid, dan is het tijd om jouw klantgerichte reflex te trainen en tenslotte pas je die inzichten toe in ‘The Customer Centricity Game’. Na de game begrijp je  de onderliggende mechanismen van klantgericht gedrag en weet je hoe je klantgerichtheid op een zeer praktische manier kunt aanpakken.

Customer Centricity Game

  • De groep is opgedeeld in kleinere teams. Twee teams zullen twee concurrerende bedrijven vertegenwoordigen. Andere teams zullen klanten vertegenwoordigen.
  • Het spel werkt met een customer journey. Door met de dobbelstenen te gooien, komen de klanten teams in een welbepaalde fase van de customer journey terecht.
  • Ze zullen ook verschillende persona's kiezen die een klantenprofiel vertegenwoordigen.Vanuit het perspectief van dat specifieke klantenprofiel komen de klanten teams met een uitdaging voor de bedrijven om aan te pakken.
  • Het doel van het spel voor de bedrijven is om klanten voor hun bedrijf te winnen. Dat kunnen ze doen door de beste klantgerichte uitdagingen te bieden voor de klanten teams en hun personeel.
  • De teams van de bedrijven zullen proberen hun klantgerichte oplossingen te bedenken en aan de klanten teams te presenteren.
  • De klanten teams moeten dan kiezen welke van de bedrijven het beste antwoord geeft op hun behoeften als klant. Het bedrijf dat het beste antwoord gaf, wint die klant.
  • Het bedrijf dat met de meeste klanten eindigt, wint het spel.

Oh ja.... tijdens de wedstrijd spelen de deelnemers zowel eens vanuit de klanten teams als vanuit het bedrijf. Op die manier hebben de deelnemers het spel vanuit elk perspectief ervaren.

Wat leer je?

Inzicht in de wetenschap achter klantgerichte organisaties en systematische technieken om klantgericht denken en oplossingen voor uw bedrijf te stimuleren.

Hoe lang duurt het?

Het spel duurt 3 uur. 

Voor wie is dit?

Het is voor mensen die willen leren denken vanuit het perspectief van hun klanten en mensen die moeite hebben om hun collega's te overtuigen om vanuit het klanten perspectief te denken.

Praktisch

  • Gastheer : Artoos Group, Oudestraat 19, 1910 Kampenhout
  • Aanvang : 9u30
  • Deelnameprijs: Gratis voor leden van Customer Experience Forum. Niet leden betalen 65 euro (excl. BTW) voor de workshop en de lunch.
  • En als extra voordeel krijg je als deelnemer een blik achter de schermen van klantgerichte processen bij Artoos Group (Kampenhout), de gastheer van dit event.

 

Schrijf je snel in, want we laten slechts 20 deelnemers toe.