Bedrijfsbezoek Itzu in Antwerpen. Thema: work-life-integration

Event date: 
dinsdag, 28 juni, 2022

Bedrijfsbezoek Itzu

Thema: work-life-integration

 

Dit staat er op de planning:

  • 16 u:  Introductie door Itzu
  • 16.30: Welkomstwoord door CXForum
  • 16u45: Presentatie door Karine Plas van Itzu over work-life-integration

Aansluitend netwerkreceptie in het gloednieuw Itzu kantoor​

 

Waar 

Een fysiek event op het kantoor van Itzu, Mechelsesteenweg 27, 2018 Antwerpen

 

Deelnameprijs

  • Leden van het CXForum nemen gratis deel aan dit event.
  • Niet leden betalen 55 euro excl. 21% BTW

 

Wie is Karine Plas

Karine Plas is learning & development expert bij Itzu. Ze heeft een ruime ervaring met en in contact centers. Zo was ze actief in het contact center van Orange en als learning & development manager bij IPG. Ze is met andere woorden vertrouwd met de sector én de aandachtspunten. 

 

Wat is het verschil tussen work-life-balance en work-life integration

“Met een balansversie is het uitgangspunt dat werk en privé strikt gescheiden zijn. Maar dat is niet zo. Net zoals je je werk mee naar huis neemt, neem je je privéleven mee naar je werk. Als je ruzie hebt gehad met je partner, ga je je niet goed voelen op je werk die dag. Vroeger was de tendens dat je je emoties thuis moet laten, dat die niet op het werk horen. Maar we hebben als mens geen aan- en uitknop. Work-life-integration aanvaardt de mens zoals hij is: een mix tussen werk en privé. Ook wordt de scheiding, het wij-zijverhaal, tussen werknemers vs werknemers losgelaten. Dat werkt langs twee kanten. Je moet het zien als een ‘samenverhaal’, één team met hetzelfde doel, zonder onderscheid.”

 

Waarom is work-life-integration een must voor bedrijven

“We zitten echt in een omgekeerde wereld: het zijn tegenwoordig de kandidaten die kiezen uit verschillende werkgevers. Je merkt dat ook op vacaturesites: naast de vacatures zelf heb je bedrijfsreviews waar mensen op verschillende punten een bedrijf kunnen beoordelen. Nieuwe werknemers hebben bovendien andere noden. Bij vorige generaties lag de nadruk op zekerheid en comfort. Maar hun kinderen zijn al die luxe en comfort al gewoon. Als je onderzoeken bij millennials bekijkt, dan komt naar voren dat loon en een eigen auto minder belangrijk zijn voor hen. Dat maakt dat we meer rekening moeten houden met hun specifieke noden. Dat doe je door als werkgever bijvoorbeeld meer te kijken naar output in plaats van naar aanwezigheid. Ook zoeken ze naar een eigen invulling van werk en privé. Een goede Integratie van die twee is echt waarop voor hen de focus ligt én waar je als werkgever dus het verschil kunt maken.” 

 

Waarom is work-life-integration in het bijzonder interessant voor contact centers

“Voor de coronaperiode waren er zeer weinig mogelijkheden tot work-life-integration. Ik denk dat corona voor het nieuwe werken een grote verandering in gang heeft gezet. Het heeft thuiswerken een evidentie gemaakt terwijl er daarvoor honderd-en-een regels waren. Alleen degenen met de beste cijfers bijvoorbeeld mochten uitzonderlijk eens van thuis werken. Wie talent wil behouden en talent wil aantrekken zal als werkgever zijn meerwaarde moeten aantonen. Een betere work-life-integration is dan een sterke troef.” 

 

Ideeën en strategieën voor work-life-integration krijgt u op 28 juni​ van Karine Plas tijdens het werkbezoek aan Itzu in Antwerpen. 

Schrijf u hier in: